Sem naslednik
Nekaj dejstev o naslednikih:
- Otroci podjetnikov so podjetniško usmerjeni, vendar predvsem v smislu ustanavljanja lastnega podjetja.
- Vključitev naslednika v družinsko podjetje največkrat ne pomeni njegove svobodne izbire poklica.
- Mladi bi radi bili sami svoji šefi.
- Družinsko podjetje je lahko okolje, ki vsiljuje odločitve.
- Veliko otrok vseeno ostane v družinskem podjetju, ker ne želijo razočarati staršev.
- Za otroka se vedno najde delo in delovno mesto v podjetju, sicer se ga pa na novo ustvari.
- S strani sodelavcev se pogosti sliši očkov/mamin »sinček« ali »hčerka«.
- Pogosto obstaja veliko rivalstvo med potomci.
12 vprašanj za ugotavljanje motiviranosti potomcev:
- Kaj te v življenju nasploh najbolj motivira in kaj bi si želel(a) početi?
- Kaj je ključna stvar, zaradi katere bi si želel(a) voditi ta posel?
- Kaj je tisti pomislek, ki te odvrača za prevzem našega posla?
- Katere stvari te pri delu v tem trenutku najbolj motivirajo?
- Katere stvari pri našem poslu ti gredo najbolj na živce?
- Kakšen je tvoj idealen posel, ki si ga želiš opravljati?
- Kako si želiš preživeti idealen delovni dan?
- Kje se vidiš v podjetju čez 10 – 20 let?
- Si želiš postati lastnik podjetja?
- Želiš biti zgolj zaposlen(a)?
- Se vidiš v vlogi direktorja?
- Bi bilo zate sprejemljivo, če bi bil(a) samo lastnik, nekdo drug pa direktor podjetja?